pagina-content
Top

“Hoe kunnen we meer relevante offerte aanvragen genereren via onze website?”

Klantvraag

Al meer dan 10 jaar is keukens-spuiten actief in het spuiten van keukens. Daarin zijn ze inmiddels zo goed dat je keuken er als nieuw uitziet wanneer je hem hebt laten spuiten. Keukens-spuiten.nl spuit inmiddels tientallen keukens per maand en doet dit voor elk type keuken die je maar kunt bedenken. De huidige website heeft als doel zoveel mogelijk leads te verzamelen. Voor Keukens-spuiten.nl is de belangrijkste lead een offerte aanvraag.

In samenwerking met We Boost Brands heeft Keukens-spuiten.nl als doel om te groeien van gemiddeld 20 offerte aanvragen per maand naar 70! Een ambitieuze doelstelling. Maar doormiddel van slimme online marketing hebben we het gewenste aantal offerte aanvragen in 6 maanden weten te realiseren.

 .

Samen een aanvalsplan bepalen

Om de gewenste doelstellingen te kunnen behalen was het noodzaak een goed aanvalsplan te bedenken. Doormiddel van onderzoek naar de markt, doelgroep en concurrenten kregen we een goed beeld waar de kansen lagen voor Keukens-spuiten.nl. De resultaten uit dit onderzoeken spiegelden we aan de data van de bestaande website. Hieruit bleek dat we ons moesten focussen op het genereren van meer relevant verkeer naar de website. Daarnaast moest de route op de website tot het aanvragen van een offerte eenvoudiger en relevanter.

Om de plannen heel concreet te maken rekenden we, op basis van de reeds bestaande website statistieken uit, hoeveel website bezoekers we bij een bepaalde conversieratio nodig zouden hebben. Voor Keukens-spuiten.nl rekenden we uit dat we bij een conversieratio van 2.3% minimaal 3.000 website bezoekers per maand nodig zouden hebben. Door op deze manier de KPI’S te presenteren maakten we de doelstellingen voor de website heel transparant. Qua doelgroep gaan we ons i.p.v. landelijk meer regionaal focussen. Door dichterbij de spuiterij meer aanvragen te realiseren zorgden we voor een directe besparing in de transportkosten voor Keukens-spuiten.nl. Daarnaast konden ze meer keukens in dezelfde periode spuiten. Een win, win scenario!

 .

Wat zijn we gaan doen

Op basis van bovenstaande analyses hebben we het volgende stappenplan voor Keukens-spuiten.nl uitgestippeld:

✔   Google Ads optimaliseren met een focus op regionaal verkeer i.p.v. landelijk
✔   Alle doelstellingen in een overzichtelijk dashboard plaatsen
✔   Verbeteren van re-marketing campagnes gericht op de doelgroep
✔   Conversie optimalisatie waarbij we meer rendement halen uit bestaand verkeer
✔   Het maken en verbeteren van landingspagina’s op keukens-spuiten.nl
✔   (online) communicatie om de doelgroep frequent relevante informatie te bieden

“Sinds we samenwerken met We Boost Brands is het aantal offerteaanvragen via onze website gestegen van 20 naar gemiddeld 70 aanvragen per maand!” En dat in slechts 6 maanden. Ik kan We Boost Brands iedereen aanbevelen.” - Michael Heskens (Eigenaar Keukens-spuiten.nl)

Het Resultaat; Groei in Traffic, Conversie & Offerte aanvragen

De vernieuwde aanpak draagt bij aan het aantal offerte aanvragen, zover was al duidelijk. In totaal gingen we in 6 maanden van gemiddeld 20 offerte aanvragen naar gemiddeld 74! In Februari haalden we zelfs 84 offerte aanvragen.

Maar er is veel meer bereikt. Door heel de website heen groeiden de KPI’S explosief! Zo ging het aantal websitebezoekers van gemiddeld 1.500 naar 3.200 per maand. Door het simpelere navigatie en verbeterde landingspagina’s ging de conversieratio van 1.07% naar liefs 2.56% per maand.

 .

“81% groei in relevante website bezoekers”

“Conversieratio van 1.07% naar 2.56%”

“Van 20 naar 74 offerte aanvragen per maand”

Ben je klaar om de groeiversneller in te zetten voor jouw bedrijf?
_________