Google Ads is een van de onmisbare marketingtools als je jouw online campagne wilt laten slagen. Met Google Ads kun je veel mensen bereiken als ze zoeken in de bekende zoekmachine Google. Wel is het belangrijk dat je de juiste biedstrategie kiest voor je volop gaat inzetten op deze manier van online adverteren. Welke biedstrategie kies je voor jouw Google Ads campagne? Om antwoord te kunnen geven op die vraag, is het van belang dat je de verschillen weet tussen de diverse biedstrategieën. Op welke manier jij het best kunt bieden? Onze Google Ads specialist vertelt je hier graag alles over!
We gaan eerst even terug naar de basis, want wat is Google Ads precies? Google Ads is het advertentieprogramma van Google. Als je gebruikmaakt van dit programma, kun je adverteren op bepaalde zoektermen. Zoeken gebruikers van de zoekmachine op jouw product of dienst? Dan is het wel zo fijn als jouw pagina bovenaan de advertenties verschijnt. Zo krijgt de internetgebruiker de mogelijkheid om op jouw advertentie te klikken en heb jij er weer een websitebezoeker bij. Echter verschijnen advertenties niet direct bovenaan als je budget besteedt aan Google Ads. Hiervoor is het nodig om te weten welke biedstrategie je moet kiezen voor jouw Google Ads campagne.
Doelvertoningspercentage
Wat is een mooie plek in de zoekresultaten van Google jou waard? Als je de keuze maakt voor doelvertoningspercentage dan worden jouw biedingen automatisch afgesteld op het vertoningsdoel dat jij wilt bereiken. Misschien is jouw absolute goal de toppositie in Google te bereiken of ben je al tevreden met een plaats ergens bovenaan de pagina. Vooraf vul je het beoogde doel in, waarna Google Ads automatisch jouw CPC-biedingen instelt.
Klikken maximaliseren
Als je twijfelt tussen bepaalde zoekwoorden en plaatsingen, kun je overwegen om je klikken te laten maximaliseren. Bij deze automatische biedstrategie worden je biedingen zo ingesteld, zodat je zo veel mogelijk klikken genereert binnen je budget. Laat die websitebezoekers maar binnenstromen!
Aantal conversies maximaliseren
Wil je weten welke biedstrategie je moet kiezen voor je Google Ads campagne voor de meeste conversies? Kies er dan voor om het aantal conversies te maximaliseren. Google stelt jouw biedingen zo in, dat je zo veel mogelijk conversies kunt genereren binnen je budget. Door middel van machine learning worden jouw biedingen voor iedere veilig geoptimaliseerd.
Doel-ROAS
Doel-ROAS is een strategie die slim biedt met behulp van machine learning. Google stelt jouw biedingen zo in, waardoor je conversiewaarde wordt gemaximaliseerd op basis van het rendement dat je wilt behalen op jouw advertentie-uitgaven. Kies er bijvoorbeeld voor om twee euro uit te geven aan Google Ads en genereer tien euro in de plaats.
Doel-CPA
Met doel-CPA kun je tevens slim bieden dankzij machine learning. Google stelt jouw biedingen op die manier in dat je zo veel mogelijk conversies genereert tegen of onder de doelkosten per actie.
Een groot voordeel van geautomatiseerd bieden is dat je gebruik kunt maken van geavanceerde machine learning van Google. Deze manier van automatisch bieden houdt rekening met onder meer het algoritme, de browsers, apparaten, fysieke locaties, de dag van de week en de tijd van de dag.
Verschijn bovenaan dankzij een Google Ads biedstrategie
Welke biedstrategie moet je kiezen voor je Google Ads campagne? Zo gemakkelijk is deze vraag dus niet te beantwoorden. Er zijn diverse aspecten waar je rekening mee moet houden. Ook is het van belang dat je de cijfers in de gaten houdt, zodat je ziet wat jouw campagne oplevert en hoe de campagne scoort in Google. Heb je hier geen tijd voor, maar wil je wel mooie resultaten behalen met online advertenties? Neem dan contact op met onze Google Ads experts. Samen bepalen we jouw doelen en zorgen we ervoor dat deze worden behaald!