Heeft jouw website veel websitebezoekers maar blijven de concrete aanvragen uit? Dan is dit het moment om aan de slag te gaan met conversie optimalisatie. In dit traject analyseren we je website en achterhalen we waarom bezoekers afhaken. We ontdekken barrières in je website en brengen deze doormiddel van data aan het licht. Vervolgens zorgen we dat deze verdwijnen zodat bezoekers wel contact met je gaan opnemen.
Ben jij benieuwd of je de juiste stappen neemt op dit moment? Vraag dan onze gratis quickscan aan. Wij analyseren je website en geven gratis & vrijblijvend een aantal praktische tips.
Wij helpen je graag met een gerichte aanpak. Stap voor stap met als resultaat meer resultaat uit je bestaande websitebezoekers.
In essentie is conversie optimalisatie het vinden van zoveel mogelijk barrières op je website en deze vervolgens wegnemen. Hoe meer barrières je wegneemt hoe gemakkelijker het is voor gebruikers om een conversie te maken. Een barrière op een website kan van alles zijn. Bijvoorbeeld de kleur van buttons, de zoekfunctie van je website en zelfs de content op je website. Deze slimme data combineren we met het gebruiksgedrag van je doelgroep. Aan welke informatie hebben ze behoefte? En hoe kunnen wij ervoor zorgen dat alle informatie op de juiste plek zichtbaar is op je website. Dat is conversie optimalisatie.
Ons team van specialisten gaat voor je aan de slag met de volgende disciplines:
Het optimaliseren van de conversie is de manier om meer resultaat uit bestaande bezoekers te halen. Met een gerichte aanpak kun je een structurele groei realiseren in het aantal leads of aankopen uit je website. Wanneer je hiermee wil starten dien je wel websitebezoekers te hebben. A/B testing is in de regel zelfs pas interessant vanaf minimaal 1.000 conversies per maand. Dat betekent niet dat je je conversie niet kunt verhogen wanneer je die aantallen niet haalt. Integendeel! Ook met kleine aantallen kunnen we impact maken op jouw website of webshop.