Ben je op zoek naar de groeiformule voor jouw bedrijf? Online marketing kan daarbij een ontzettend belangrijke rol spelen. Maar waar begin ik? Een goede online marketing strategie is daarin altijd het vertrekpunt. Het is een op maat gemaakt plan voor jouw bedrijf. Een plan waarin we je vertellen hoe we samen doelen gaan behalen en liefs overtreffen.
Jouw ambitie is de basis voor de online strategie. Op basis van die ambitie gaan wij met ons team aan de slag om die te vertalen naar praktisch actieplan. Om tot dit actieplan te komen willen we jouw, je bedrijf en de markt waarin je actief bent echt goed leren kennen. Al ons onderzoek vertalen we vervolgens naar concrete en haalbare doelen. Deze doelen vormen ons vertrekpunt naar meer (veel meer!)
Wij helpen je graag met een krachtige online strategie. Stap voor stap met als resultaat een plan waarin we je vertellen hoe we samen doelen gaan behalen en liefs overtreffen.
Ja, ik wil een boost voor mijn bedrijfWanneer we starten met het uitwerken van een krachtige online marketing strategie willen we jouw, je bedrijf en de markt waarin je actief bent echt goed leren kennen. Juist door deze uitgebreide kennismaking kunnen wij de strategie echt krachtig maken en volledig afstemmen op je bedrijf, doelgroep en de markt.
De kennismaking kan digitaal maar doen we het liefst persoonlijk. In deze persoonlijke sessie vragen we je spreekwoordelijk de hemd van het lijf. Op basis van de door jou gegeven antwoorden kunnen wij aan de slag. Uiteraard is er ook ruimte genoeg om vragen vanuit jullie te beantwoorden.
Wanneer we starten met het geven van een boost aan je bedrijf plannen we doorgaans direct een “champagne moment” in. Daarin maken we afspraken wanneer we aan het einde van de looptijd samen mogen proosten op de behaalde successen. Om deze successen transparant te maken zorgen wij dat er concrete meetbare doelen uitgeschreven worden. Op basis van je ambitie en eventueel eerder gerealiseerde statistieken berekenen we exact wat er nodig is om samen de gewenste doelen te realiseren.
Je ontvangt van ons dan ook een transparant rekenmodel waarin we stap voor stap uitleggen hoe wij tot deze aantallen zijn gekomen. Deze statistieken vormen in de toekomst het vertrekpunt voor elke KPI rapportage, de planning en evaluatiegesprekken. Kortom je weet dan precies wat er van ons als bureau verwacht wordt.
Nu we de kennismaking achter de rug hebben en wij een goed beeld hebben bij jullie ambitie is het tijd voor antwoorden. Antwoorden op vragen als: Hoe wordt er naar ons gezocht, welke alternatieven of concurrenten zijn er in de markt? Hoe gaan wij op een relevante wijze onze doelgroep online bereiken en waar ben ik op dit moment vindbaar?. Allemaal ontzettend belangrijke vragen waar wij samen de antwoorden op gaan vinden.
De antwoorden op deze vragen werken we uit. Deze ontvang je vervolgens als een onderdeel van de strategie. Ook leggen we uiteraard stap voor stap uit hoe we tot deze antwoorden zijn gekomen.
Nu we alle antwoorden in bezit hebben gaan we aan de slag met het inrichten van de ideale klantreis voor jouw product of dienst. Deze klantreis (customer journey) is een strategisch model en zorgt ervoor dat elke klantervaring visueel in beeld komt. We analyseren alle informatie uit ons onderzoek en koppelen deze vragen en antwoorden aan de verschillende stappen in de klantreis (oriëntatie, afweging, aankoop, gebruik, loyaliteit).
Concreet brengen we dus in beeld met welk kanaal en welke boodschap we het best antwoord kunnen geven op de gestelde vragen van de doelgroep per fase van deze klantreis. Door deze aanpak blijven we ultiem relevant en zorgen we uiteindelijk voor meer conversie in de vorm van leads en klanten.
Nu we alle antwoorden hebben gevonden en deze in een ultieme klantreis inzichtelijk hebben gemaakt bepalen we de verdere invullen van de middelenmix. In deze stap bepalen we concreet hoe we bijvoorbeeld Google Ads gaan inzetten, op welke zoekwoorden we SEO gaan toepassen of welke content geschreven dient te worden.
Nu alle ingrediënten voor een krachtige online marketing strategie in beeld zijn gebracht is het belangrijk om focus te bewaren. De sleutel tot het bewaken van deze focus is het structureel meten van inspanningen en resultaten. In deze fase van de online marketing strategie bepalen we met elkaar wie verantwoordelijk is voor welke resultaten. We bepalen wat we gaan meten en hoe we dit rapporteren. Deze zaken vatten we samen in een praktisch meetplan.
De overeengekomen afspraken zetten we direct om in een strakke planning. Op basis van het meetplan vaan we aan de slag om alles in te richten. Daarnaast zetten we alle KPI’s in een overzichtelijk dashboard met 24/7 live resultaten. Zo kun jij ook vlak voor het slapen gaan nog even de laatste cijfers checken. Wel zo handig.
Transparant werken als één team. Dat is waar wij echt in geloven. Daarom zetten wij onze strategie direct uit in een overzichtelijke planning in onze projectmanagement tool. Daar zitten niet alleen al onze collega’s in, maar ook jij krijgt persoonlijk toegang tot deze omgeving. Op die manier zorgen wij ervoor dat jij precies ziet wat er gepland staat, wie er vanuit ons aan werkt en wanneer je bepaalde zaken kunt verwachten. Juist door deze intensieve samenwerking zorgen wij dat jouw online strategie ook echt zorgt voor meer.