2187% stijging in online aanvragen voor kantoor & vergaderruimtes

Easyspaces

+2187%

stijging in online aanvragen voor kantoor & vergaderruimtes

+22%

groei in de conversieratio

-18%

daling in kosten per klik

2187% stijging in online aanvragen voor kantoor & vergaderruimtes

Easyspaces is de grootste verhuurder van kantoor-, behandel-, opslag-, flex- en vergaderruimtes in Bergen op Zoom. Het bedrijf is opgericht in 1998 en beschikt inmiddels over 4 vestigingen. Het bedrijf verhuurt ruimtes vanaf 5m2 tot 45m2 en is met 120 unieke ruimtes de grootste verhuurder uit Bergen op Zoom. De huidige website heeft als doel om potentiële huurders zo relevant mogelijk te informeren. Daarnaast dient de website als leadgenerator waarbij het boeken van een rondleiding de belangrijkste is.

De klantvraag

Wanneer je een kantoor wil huren gaat hier doorgaans wat tijd overheen. Bedrijven denken goed na waar ze een kantoorruimte wensen, welke faciliteiten het pand heeft en wat het per maand kost. Kortom het beslissingstraject tot het moment dat je het huurcontract tekent is relatief lang.

 

Tijdens onze gesprekken met Peter en Stanley van Easyspaces merkten we dat met name aan het begin van deze klantreis de rol van online steeds groter wordt. Ze merkten dat meer en meer bedrijven online informatie inwinnen voordat de rondleiding überhaupt gepland wordt. Easyspaces zocht naar een samenwerking waarbij ze de doelgroep in die beginfase van de klantreis relevant konden bereiken. Het doel hiervan is simpel: leads genereren.

 

De uitdaging vanuit Easyspaces was dan ook als volgt: Hoe kunnen we onze doelgroep online relevant bereiken en vervolgens kwalitatieve leads genereren met als doel het huren van een kantoorruimte. Hierbij willen wij zoveel mogelijk ont zorgt worden door een partner die nagenoeg autonoom kan werken.

Slimme regionale campagnes

De aanvragen komen gestaag binnen bij Easyspaces. Maar niet altijd even constant. Daarnaast zien we dat ondanks dat de vraag vanuit de markt wel aanwezig is, we niet altijd aanvragen voor rondleidingen binnen zagen komen. De meeste aanvragen voor kantoor, vergader en flexruimtes zijn afkomstig uit SEO.

 

Op basis van ons zoekwoordonderzoek valt ons op dat de doelgroep vaak heel specifiek op zoek is naar een aanbieder van kantoorruimte. We zien dat bedrijven op zoek zijn naar een ruimte in of rondom een specifieke plaats. Of dat er gezocht wordt naar een type ruimte. Met die informatie in ons achterhoofd zijn de websitestructuur gaan aanpakken. Vanaf de homepagina is het veel eenvoudiger geworden om te navigeren naar een locatie, maar ook naar type ruimte. Deze logica hebben we door heel de website doorgetrokken.

 

Easyspaces
Easyspaces

Naast de websitestructuur zijn we ook gaan kijken naar de verschillende vormen van leads genereren op de pagina. Niet iedereen zal direct klaar zijn om een rondleiding te plannen. Om toch relevant te zijn voor deze groep hebben we prijslijsten en brochure downloads toegevoegd als leadgeneratoren. Op deze manier bieden we de doelgroep de mogelijkheid om direct antwoorden te krijgen op belangrijke vragen die aan bod komen bij het huren van een kantoorruimte. Na de download komt de rondleiding als volgende logische stap in het huurtraject.

 

Op deze manier zorgden we voor een relevantere klantreis. We schreven relevante content en ook bedrijven die nog niet klaar waren voor een rondleiding konden toch relevante informatie downloaden. Daarnaast is, doordat de content herschreven is, ook direct impact gemaakt in de kanalen SEO en Google Ads.

Het resultaat

De gekozen aanpak om regionaal te focussen en de klantreis relevanter te faciliteren werkt! Op de website zien we een lager uitstappercentage op de pagina’s waar dat wenselijk is. Door de content te herschrijven zien we een groei in organisch verkeer voor Easyspaces. Door naast het bereik hier ook relevantere conversiepunten tegenover te zetten namen het aantal conversies ook gigantisch toe.

 

We zagen het aantal aanvragen op vergaderruimtes en kantoorruimte meer dan verdubbelen. Ook zagen we de conversieratio met liefs 22% toenemen op relevante aanvragen. De herschreven content was niet alleen organisch waardevol, maar zorgde tevens voor een hogere kwaliteitsscore in Google Ads. Hierdoor konden we de kosten per klik met 18% laten dalen met een vergelijkbaar rendement.

 

En de rek is er nog lang niet uit. De komende periode zullen we ons meer gaan inzetten op het doorvertalen van deze klantreis door heel de website. Er komt een vernieuwde huisstijl online en we gaan nieuwe leadgeneratie kanalen aanhaken om het aantal aanvragen verder te laten groeien.

+2187%

stijging in online aanvragen voor kantoor & vergaderruimtes

+22%

groei in de conversieratio

-18%

daling in kosten per klik

Boost
Wij zorgen voor meer

Klaar om jouw project een boost te geven?

Gratis kennismaken
Martijn van Aalst en Michael Janssens