fbpx
Studio Oak

Van 0 naar 22 sales qualified leads per maand!

Ja, dit wil ik ook!

Van 0 naar 22 sales qualified leads

per maand

189% meer kwalitatieve website bezoekers

binnen 6 maanden

+ 7 Professionele artikelen

in meerdere bekende vakbladen

Van 0 naar 22 leads door een combinatie van een online campagne en CRO (conversieoptimalisatie op site)

Het in 2015 opgerichte Studio Oak stond bekend om hard werken, mooie ontwerpen en een eigen visie. Met de komst van Laura Fransen in 2018 heeft het bedrijf een vernieuwde visie; samen gaan ze de strijd aan tegen de gevestigde orde. Dit is goed te zien aan de unieke en spraakmakende interieurdesigns. De Noorderlingen van Studio Oak komen aan deze gave designs door middel van hun werkwijze. Waarin een authentieke en betrokken aanpak, samen met een nuchtere en eigenwijze houding het verschil maken.

 

Een eigen werkwijze en een toegewijde houding passen goed bij de visie van We Boost Brands. Het was dan ook erg tof om deze klant te helpen op een manier die voor hen het beste is, maar met welke vraag is Studio Oak naar ons toegekomen?

De stip op de horizon

De klantvraag

Hoe krijgen we online aanvragen voor interieurarchitectuur in de branches horeca, retail en office?

Uitdaging

Zoals eerder gezegd biedt Studio Oak een uniek product met een uitstekende werkwijze. Het is echter stil in de inbox van het interieurbureau. Het aantal maandelijkse aanvragen is relatief laag, terwijl er wel degelijk websitebezoekers zijn! Ergens in de klantreis loopt het dus niet helemaal goed.

 

De drang naar meer conversie is hoog, en vooral de grotere projecten moeten binnen gehengeld worden. De projecten moeten komen van ondernemers die durven, en die ondernemers moeten dan ook bereikt worden. Het doel is om vier online aanvragen per maand te genereren in de vorm van brochure downloads, ingevulde contactformulieren, telefoonclicks of mailclicks. Hiernaast moeten er per maand twee nieuwe rondleidingen gegeven worden aan potentiële klanten, één ervan moet ook daadwerkelijk klant worden.

 

De vraag vanuit Studio Oak was: Hoe kunnen we meer vraag naar ons product creëren van ondernemers die durven om echt iets aan hun interieur te veranderen?

Referentie

Folkert van der Kooij en Laura Fransen

mede-eigenaren Studio Oak

”Wij werken nu 2 jaar samen met WBB en we merken echt resultaat! De aanvragen stromen binnen en de samenwerking is heel fijn en transparant. Kortom WBB  is een fijne en goede partij om mee samen te werken!”

Ja, dit wil ik ook!
De eerste stap op weg naar meer

Naamsbekendheid en toename van toffe nieuwe projecten met dappere ondernemers

Let’s go!

Aanpak
GIF Studio Oak

De oplossing

Een zoekwoordenonderzoek is dé manier om erachter te komen waar de doelgroep daadwerkelijk naar zoekt. Omdat Studio Oak niet in één, maar in drie verschillende branches opereert, is een apart onderzoek voor elk van die branches noodzakelijk. Vervolgens kan een brochure perfect op de doelgroep aangesloten worden, wat de SEO verhoogt.

 

Naast een zoekwoordenonderzoek is er ook gekeken naar de website van Studio Oak. Aan deze website kan er namelijk nog wel het een en ander veranderd worden. Zo zijn er wel website bezoekers, maar vindt er nauwelijks conversie plaats. Met een paar aanpassingen zal deze een stuk hoger zijn. Meer content zoals het maken en toevoegen van video’s zullen hieraan een grote bijdragen leveren.

 

Maar dit zijn niet de enige services die We Boost Brands heeft verzorgd. Het actiever gebruiken van social media verzorgt een wekelijks geluid op deze online platformen. Dit gebeurt door het posten van toffe projecten, interieurtips en actuele informatie.

 

Als laatst is het benaderen van vakbladen door We Boost Brands hetgeen wat Studio Oak op de kaart moet zetten. Naam creëren bij partijen die worden gezien als een autoriteit in het vakgebied, is namelijk een effectieve manier om aan te slaan bij het grotere publiek.

 

 

Minder koffie, meer champagne

Resultaten voor Studio Oak

Wij zorgen voor meer!

Resultaten

Na het uitvoeren van de drie zoekwoordenonderzoeken hebben we perfect afgestemde campagnes kunnen inrichten op elk individuele branche. Een aparte pagina voor elke branche is toegevoegd aan de website, samen met bijpassende foto’s en conversie verhogende elementen. Een display campagne op deze website is een goed voorbeeld daarvan. Deze display campagne bevat een vorm van re-marketing wat een groot effect heeft op het aantal leads van de website. Zo is deze van 0 leads per maand, naar 22 kwalitatieve leads per maand gegaan!

 

Maar dit zijn niet de enige services die We Boost Brands heeft verzorgd. Het actiever gebruiken van social media verzorgt een wekelijks geluid op deze online platformen. Dit gebeurt door het posten van toffe projecten, interieurtips en actuele informatie. Maar ook zijn er door ons vette video’s gemaakt en toegevoegd. Hierdoor is het aantal vertoningen op social media van 668, naar 4933 vertoningen per maand gegaan.

 

Er zijn verschillende vakbladen door Studio Oak benaderd om pas ècht naam te creëren in de interieurbranche. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bekende bladen als Hospitality Snapshots, Archelo en Misset Horeca. In totaal is er in zeven artikelen over Studio Oak gesproken en het worden er steeds meer!

Van 0 naar 22 sales qualified leads

per maand

189% meer kwalitatieve website bezoekers

binnen 6 maanden

+ 7 Professionele artikelen

in meerdere bekende vakbladen

Boost
Wij zorgen voor meer

Wil jij net zoals Studio Oak ook een Boost voor jouw bedrijf?

Ja, dit wil ik ook!
SEO bureau we boost brands michael en martijn