Om de gewenste doelstellingen te kunnen behalen was het noodzaak een goed aanvalsplan te bedenken. Doormiddel van onderzoek naar de markt, doelgroep en concurrenten kregen we een goed beeld waar de kansen lagen voor Keukens-spuiten.nl. De resultaten uit dit onderzoeken spiegelden we aan de data van de bestaande website. Hieruit bleek dat we ons moesten focussen op het genereren van meer relevant verkeer naar de website. Daarnaast moest de route op de website tot het aanvragen van een offerte eenvoudiger en relevanter.
Om de plannen heel concreet te maken rekenden we, op basis van de reeds bestaande website statistieken uit, hoeveel website bezoekers we bij een bepaalde conversieratio nodig zouden hebben. Voor Keukens-spuiten.nl rekenden we uit dat we bij een conversieratio van 2.3% minimaal 3.000 website bezoekers per maand nodig zouden hebben. Door op deze manier de KPI’S te presenteren maakten we de doelstellingen voor de website heel transparant. Qua doelgroep gaan we ons i.p.v. landelijk meer regionaal focussen. Door dichter bij de spuiterij meer aanvragen te realiseren zorgden we voor een directe besparing in de transportkosten voor Keukens-spuiten.nl. Daarnaast konden ze meer keukens in dezelfde periode spuiten. Een win, win scenario!