Kwalitatieve leads per maand
Machines op 1 platform in 4 talen
stijging in kwalitatieve websitebezoekers
De Peeters Group ontwikkelt, produceert en exporteert landbouwmachines vanuit 4 fabriekshallen in Etten-Leur. Het bedrijf is gespecialiseerd in het bouwen van o.a. voermengwagens, tanken, dumpers, akkerbouwmachines en compact loaders. Deze machines worden vermarkt onder de merken Peecon, Tulip en Pitbull. De verkoop van deze machines vindt plaats in meer dan 40 landen over de hele wereld. De doelgroep voor Peeters Group bestaat uit zowel dealers als eindgebruikers. Dit varieert van koeienboeren tot hoveniers of stratenmakers bedrijven.
De markt voor het aankopen van landbouwmachines veranderd. Steeds meer gaan dealers en eindgebruikers online op zoek naar inspiratie en informatie over het aankopen van een nieuwe machine. De zoektocht naar een machine is vaak uitgebreid en lang. Zeker omdat een nieuwe machine al snel 30k kost.
Na meerdere gesprekken met Peeters Group merkten we dat, zeker in de oriƫntatiefase, de doelgroep op zoek is naar specifieke informatie. Deze vragen zijn vaak technisch als optisch. Waarop moet je letten bij de aanschaf van een nieuwe machine? Kan de machine onder mijn staldeur door? Hoe is de mengkwaliteit van de wagen? Welke opties kan ik allemaal kiezen? Of wat vind je mooi qua kleuren of stijl.
De vraag vanuit Peeters Group was: Hoe kunnen we online onze doelgroep bereiken en vervolgens kwalitatieve leads genereren voor onze verkoopafdeling?
“We hebben voor We Boost Brands gekozen omdat we een heel goed gevoel hadden bij de transparante werkwijze en het hoge kennisniveau op het gebied van online marketing. Ze voelden perfect aan wat we nodig hadden in een snel veranderende markt. Ze hebben het volledige projectmanagement voor de nieuwe website en configurator uit handen genomen. Vervolgens is middels een doelgerichte online marketing aanpak snel resultaat bereikt.”
Ja, dit wil ik ook!Na meerder gesprekken met Accountmanagers en Engineers binnen de Peeters Group hebben we het aankoopproces van een nieuwe machine goed in kaart gebracht. We hebben ons daarbij met name gefocust op de eerste fase van dat proces. Want met name dat deel vindt steeds vaker online plaats.
We kwamen tot de conclusie dat de huidige website niet meer voldeed om de doelgroep op de juiste wijze te bereiken. Daarnaast kwamen we op basis van de interne gesprekken tot de conclusie dat de doelgroep zelf graag de machine wil samenstellen. Met deze informatie is het gloednieuwe Peeters Group platform geboren. Hier vindt je alle informatie over alle machines. Daarnaast kunnen klanten via een configurator helemaal zelf hun machine samenstellen.
Voor het bouwen van het platform hebben we intensief samengewerkt met Digital Agency Every Day. Zo konden we garanderen dat het platform er ontzettend mooi uit kwam te zien, maar ook technisch sterk in elkaar zit. Dit vormt namelijk de basis voor het verdere opschalen.
Gebruikers van het nieuwe Peeters Group platform vinden ontzettend veel informatie en inspiratie over alles wat met landbouwmachines te maken heeft. Zo vind je alle technische specificaties van elke machine. Kun je catalogussen, brochures en prijslijsten downloaden. Komen dealers en eindgebruikers aan het woord. En leggen de product specialisten van Peeters Group via video de machine stap voor stap uit.
Na de lancering van het platform zijn we vervolgens aan de slag gegaan met de activatie. Via advertenties op Google, Social Media, E-mail en partners als melkveenbedrijf.nl hebben we het platform bij de juiste doelgroep onder de aandacht gebracht.
In de eerste 3 maanden zagen we een gigantische groei in het aantal websitebezoekers en conversies. Het aantal leads groeide van 0 naar 90 per maand. De totale aantal websitebezoekers groeide met liefs 129%. Ook zien we een positief effect op de social media kanalen. Een stijging van liefs 38% in het aantal volgers. Daarnaast zien we dat bezoekers langer op het platform blijven en meer interactie hebben sinds de golive.
Het platform is nog lang niet uitgegroeid! Steeds meer gebruikers weten de weg naar Peeters Group online te vinden. Maar met name internationaal zijn er nog grote stappen te nemen. Binnenkort zullen we het platform uitbreiden van 4 naar 10 talen en ons focussen op verdere internationale expansie.
Kwalitatieve leads per maand
Machines op 1 platform in 4 talen
stijging in kwalitatieve websitebezoekers