Kennis

bol.com sponsored products

Meer weten? Plan een kennismakingsgesprek in!
Optimaliseer je marketplaces strategie

Wat zijn bol.com sponsored products?

bol.com biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van sponsored products. Met behulp van deze tool kun je nieuwe artikelen onder de aandacht brengen of de zichtbaarheid van goedlopende producten vergroten. Of je nu kiest voor geautomatiseerde campagnes of liever handmatig de controle houdt, met de sponsored products-tool van bol zijn er veel varianten mogelijk om jouw campagnes goed te laten renderen.

Geef je kennis een boost

Wil jij alles te weten komen over bol.com sponsored products?

Dan zijn wij uiteraard bereid om je verder te helpen!
Wij geven antwoord op al jouw marketplaces vraagstukken.

Neem contact op

Hoe werken gesponsorde producten via bol precies?

Door gesponsorde advertenties via bol.com worden jouw producten weergegeven wanneer klanten relevante zoektermen gebruiken die overeenkomen met jouw producten. Voor elke campagne kun je van tevoren bepalen op welke zoektermen je gevonden wilt worden. Dit kan automatisch worden ingesteld, maar je hebt ook de mogelijkheid om dit handmatig te doen.

 

Het voordeel van sponsored products is dat je alleen kosten maakt wanneer een consument daadwerkelijk op jouw advertentie klikt. Dit betekent echter wel dat je de campagnes regelmatig moet optimaliseren om er écht succesvol mee te zijn.

 

De advertenties van bol worden getoond op relevante momenten voor de consument, zoals op categorie- en productpagina’s, maar ook wanneer een Bol.com-klant een relevante zoekterm invoert via de interne zoekbalk. Het algoritme van de tool zorgt ervoor dat jouw producten alleen worden weergegeven wanneer dit relevant is.

Voordelen van bol sponsored products

Alle voordelen op een rijtje

Boost je kennis

Door gebruik te maken van sponsored products komt de bezoeker op bol.com veel meer in aanraking met jouw producten en dat heeft een positief effect op je organische posities binnen het platform. Bijvoorbeeld het geld dat je stopt in Google Ads en waar sales uitkomen heeft geen effect op je organische resultaten. Dit geldt wel bij sponsored products. Hoe meer je verkoopt, hoe hoger je organische resultaten komen, waardoor je nog meer zichtbaarheid ontwikkelt en meer gaat verkopen.

 

Is mijn bedrijf geschikt voor het gebruik van bol.com sponsored products?

Het inzetten van sponsored products kan een positief effect hebben op je huidige verkopen via bol. Vrijwel alle artikelen worden toegelaten tot de advertentietool, op voorwaarde dat je artikelen zich in het koopblok bevinden. Heb je ondersteuning nodig om succesvolle campagnes te voeren met sponsored products, zodat je producten ook organisch beter presteren? Neem dan gerust contact met ons op. Bij We Boost Brands beschikken we over uitgebreide ervaring in het effectief inzetten van gesponsorde advertenties via bol.

TIME FOR A BOOST

bol.com sponsored products inzetten voor jouw organisatie?

Zou je nu zelf aan de slag willen met bol.com sponsored products, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Dan kan je dit overlaten aan onze marketplaces experts.  Zij staan klaar om jouw strategie transformeren en deze een boost te geven. Neem vandaag nog contact met ons op of plan een kennismakingsgesprek in en ontdek hoe wij jouw marketplaces strategie kunnen optimaliseren!

Relevante blog artikelen