Kennis

Wat is een goed conversiepercentage?

Nieuwsgierig? Neem contact op

Als jij een online onderneming hebt, wil je natuurlijk wel weten of je goed op weg bent. Misschien zie je wel veel bezoekers ‘binnenwandelen’ op je website, maar twijfel je of je wel genoeg van je diensten/producten verkoopt. Om hierachter te komen is er één vraag waar je het antwoord op moet weten: wat is een goed conversiepercentage? Als je dit weet en weet wat jouw conversiepercentage is, dan weet je of goed bezig bent. Onze marketeers helpen je graag bij dit vraagstuk. Vandaar dat deze informatieve blogpost in het teken staan van conversiepercentages.

Wat betekent ‘conversiepercentage’?

Om erachter te komen wat een goed conversiepercentage is, is het handig dat je weet wat dit begrip überhaupt inhoudt. Wat betekent het begrip ‘conversiepercentage’? Het conversiepercentage is de verhouding tussen het aantal websitebezoekers en het aantal betalende klanten. Het tweede gedeelte kan aangepast worden naar aanleiding van je doel. Zo kan het conversiepercentage ook de verhouding tussen het aantal websitebezoekers en het aantal … zijn:

Op de puntjes kun je de gewenste handeling invullen waarvan jij het liefst wilt dat iedere bezoeker van jouw website die uitvoert.

Wat is een goed conversiepercentage voor mijn bedrijf?

Goed. Je weet nu wat een conversiepercentage – of conversieratio – inhoudt. Maar wat is dan een goed conversiepercentage voor jouw bedrijf? Dit verschilt een beetje per branche. Over het algemeen wordt er gezegd dat 2% tot 5% gemiddeld een goed conversiepercentage is. Zit jij tussen de 1,5% tot 2%? Schrik daar dan niet van, want dat een uitstekend gemiddelde als je online onderneemt. Onthoud ook dat je conversiepercentage lager ligt als je net begint. Elke conversie is in dat geval mooi meegenomen.

Boost
Samen zorgen we voor meer

Unieke content creëren

Plan een afspraak in!

Hoe reken je het conversiepercentage uit?

Tijd om jouw conversieratio uit te rekenen. Dit is vrij simpel. Heb je 1000 websitebezoekers en voeren daar 10 mensen de gewenste handeling van uit? Dan is jouw conversiepercentage 1%. Je rekent het conversiepercentage uit door het aantal mensen dat de gewenste handeling uit hebben gevoerd te delen door het totaal aantal websitebezoekers. In dit geval is dat dus 10 : 1000 x 100. Zijn er 1000 websitebezoekers? Dan zullen dus minstens 20 mensen over moeten gaan tot conversie om bij de 2% (200:1000×100) te komen.

Hoe zorg je voor een hoger conversiepercentage?

Je weet nu wat een goed conversiepercentage is. Hoe zorg je dan voor een hogere conversieratio? Je bereikt meer conversies door veel verschillende factoren. Denk daarbij aan goede, zeer overtuigende SEO-teksten met originele titels. Ook moet het voor iedere bezoeker van jouw website duidelijk zijn wat je van hem of haar verwacht. Dit kun je kenbaar maken door duidelijke call to actions op je website te implementeren. Daarbij helpt het ook als je betrouwbaar overkomt tussen al jouw concurrenten. Zorg bijvoorbeeld voor veel reviews op Google en laat deze op je website. Zo zien websitebezoekers dat ze écht bij jou moeten zijn voor een bepaald product/specifieke dienst en zullen ze eerder overgaan tot de aanschaf van iets in jouw aanbod.

Geef jouw conversieratio een goede boost

Jij bent klaar om jouw onderneming een boost te geven met conversie optimalisatie. Onze marketeers staan voor je klaar om je hierbij te helpen. Wij weten precies wat een goed conversiepercentage is voor jouw bedrijf én – nog wat belangrijker – hoe jij meer conversies binnen kunt slepen. Plan een inspirerend gesprek met onze online experts in en ontdek alle mogelijkheden om jouw bedrijf te laten groeien. Laat jij weten wanneer je kennis wilt maken met ons? Dan zorgen wij voor een enorme dosis inspiratie waar we direct mee aan de slag kunnen!

Relevante blog artikelen