Kennis

Zoekwoordtypen voor Search Campagnes in Google Ads

Nieuwsgierig? Neem contact op

Jij wilt scoren met je campagnes in Google Ads. Dat snappen we natuurlijk bij We Boost Brands. Om jouw beoogde publiek en potentiële klanten te bereiken, moet je goed begrijpen hoe jouw campagnes zichtbaar worden. Dit hangt af van veel componenten, waaronder de gekozen zoekwoordtypen voor jouw Google Search Campagnes. Er komt ontzettend veel op je af als je Google Ads wilt implementeren binnen jouw online marketing strategie. Zie jij door alle bomen het bos niet meer, maar wil jij wel genoeg bezoekers trekken met je advertenties? Onze Google Ads Specialist vertelt je alles over zoekwoordtypen in deze blogpost.

Wat is A/B-testen?

Kortgezegd is A/B-testen het opzetten van twee varianten van een campagne: een A-variant en een B-variant. Neem bijvoorbeeld een bepaalde productpagina van een webshop. Deze kun je op heel veel verschillende manieren designen. Daarbij kunnen de kleinste details de grootste impact hebben op de sales. Daarom is het fijn om twee lay-outs aan (potentiële) klanten te tonen. Zo ontdek je welke variant het beter doet en ervoor zorgt dat jij meer diensten/producten verkoopt. Het kan spannend zijn om een A/B-test uit te voeren, maar alleen op die manier ontdek je wat voor jouw website én bedrijf het beste werkt.

Voordelen van een A/B-test

Met A/B-testing kies je voor een heleboel voordelen die zwaarder wegen dan je zenuwen die je misschien ervaart bij deze manier van testen. Eén van de grootste voordelen van A/B-testen is dat websitebezoekers niet doorhebben dat jij een test aan het uitvoeren bent. Zij zien jouw webdesign en kunnen gewoon door jouw lay-out scrollen. Daarbij krijg je objectieve data van echte potentiële klanten door A/B-testen. Je kunt hun gedrag goed tracken en op basis van de vergaarde kennis, voer je snel veranderingen door die een wereld van verschil maken.

Boost
Samen zorgen we voor meer

Wil jij A/B testen toepassen in jouw contentstrategie?

Plan een afspraak in!

Zo voer je A/B-testing door binnen jouw bedrijf

Er zijn een aantal online plekken waar A/B-testen vooral wordt gebruikt. Het resultaat? Meer mensen aantrekken en van leads betalende klanten maken. Een A/B-test komt vooral voor:

Ga aan de slag met het testen van diverse designs

Bij We Boost Brands werken designers en marketingspecialisten met ontzettend veel (creatieve) kennis. Wij weten hoe je het best A/B-testen kunt ontwikkelen en uitvoeren en houden hierbij alle resultaten nauwlettend in de gaten. Ben jij toe aan een boost voor je mailings, socials en/of website? Plan dan een inspirerend kennismakingsgesprek met ons in en ga voor een boost van jouw bedrijf!

Relevante blog artikelen