in de eerste drie maanden
richting 8%
voor ’t hele jaar
A&F Cosmetics is een online winkel met een ruim assortiment producten van mooie merken. Van huid- en haarverzorging – voor krullend haar en andere haartypen – tot supplementen, accessoires, make-up en producten ‘for men’: je shopt het hier allemaal. Naast de webwinkel is A&F Cosmetics ook actief op marketplaces zoals Bol.com. Hoe vloog We Boost Brands dat aan? Dat lees je hieronder!
De uitdaging bij A&F Cosmetics is groot, niet alleen omdat het bivakkeert in een zwaar concurrerende markt, maar A&F is ook aanwezig in een branche waarin de verkopen snel kunnen oplopen en binnen een mum van tijd ook weer snel kunnen dalen. In de cosmetica is de prijs zeer bepalend hoe goed dit loopt. Met de juiste strategie hebben we deze prijzen zo goed mogelijk neer gezet met behoud van marge.
We Boost Brands is officieel partner van Bol.com, waardoor ook direct de mogelijkheid tot de beschikking hadden om het logistiek uit te besteden. Dit had een enorme positieve vlucht in conversie, omdat de levertijd zo kort mogelijk stond en de beste propositie aan de klant getoond kon worden.
Naast de prijs en de levertijd dienden ook de productomschrijvingen goed gezet te worden. Dit zorgde voor de topproducten dat deze nog harder gingen lopen en producten die niet of nauwelijks verkocht werden ineens wél verkochten. Daarmee werd de afhankelijkheid van de toppers minder en ontstond er zo een breed georiënteerd aanbod wat bij de consumenten in de smaak valt.
Doordat de basis steeds meer vorm kreeg was de stap naar het buitenland via marketplaces zo gezet. Ook hier zijn we als eerste met een financiële businesscase gestart om te zorgen dat er onder aan de streep genoeg geld over bleef. Met alle seinen op groen konden we van start in Duitsland en wordt er al met een schuin oog gekeken naar Polen.