Hofhouse

Een groei van 381% in websitebezoekers in één jaar tijd

Ja, dit wil ik ook!

103,54% groei in traffic

op organisch vlak

Meer dan 1 miljoen weergaven

per maand via Google Ads

Meer dan 15% groei

in volgers op social media

Hofhouse: een unieke horeca hotspot

Een lekkere bourgondische lunch, samen een fruitige cocktail drinken of een gezellig bedrijfsuitje organiseren met DJ. Hofhouse is dé plek waar dit allemaal mogelijk is! Sinds 2017 heeft deze unieke hotspot al ontzettend veel drankjes, broodjes en lunches mogen serveren. Het uit 1000 vierkante meter bestaande horeca paradijs is bewapend met maar liefst 6 keukens en 1 bar. Allemaal om jou, je zakenpartners of wie dan ook lunches te verzorgen die tijden niet mogelijk waren.

 

Hofhouse heeft ook een aantal food units die beschikbaar zijn voor jouw favoriete maaltijd. Zo beschikt Hofhouse over verschillende soorten culturele foodunits die jou kunnen voorzien van gerechten over de hele wereld, zoals Aziatische en Mexicaanse gerechten. De gerechten zijn gemaakt met ingrediënten waarmee je smaak steeds opnieuw wordt geprikkeld.

 

Een event om te netwerken past goed bij de visie van We Boost Brands. Het was dan ook erg tof om deze klant te helpen op een manier die voor hen het beste is, maar met welke vraag is Hofhouse naar ons toe gekomen?

De stip op de horizon

De Uitdaging

Hoe kunnen we het aantal boekingen en reserveringen laten stijgen?

UITDAGING

Het is een unieke hotspot met food units en evenementen die je nergens anders zult vinden in het business district van Den Haag. Hofhouse probeert naam te maken in de stad, maar is er nog niet helemaal. Ze willen graag bekendheid geven aan hun bijzondere gerechten en evenementen, dus kom de heerlijke maaltijden eens proberen! Ga voor een rijkgevulde pokebowl, heerlijke soep of Mexicaanse burrito en verras je zintuigen.

 

Hofhouse wil meer boekingen en bomvolle evenementen, en om dat voor elkaar te krijgen moeten ze een begrip worden in Den Haag. Hier heeft We Boost Brands bij geholpen als strategische online marketing partner.

De eerste stap op weg naar meer

Hoe hebben wij dat aangepakt?

Let’s go!

Aanpak

Alle forenzen, bijkletsers, expats, flexwerkers, lunchers en borrelaars bereiken

Het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek was noodzakelijk voor Hofhouse om de interesses van hun doelgroep te achterhalen en te weten waar ze naar op zoek waren. In Den Haag wonen ook veel internationale mensen, waardoor we ook een zoekwoordenonderzoek in Engelse interesses uitvoerden. Zo konden we deze groep beter begrijpen en aanspreken. Dit onderzoek hielp om de juiste keywords te integreren op de website, ads te maken en reserveringen/boekingen te creëren die aansluiten op de wensen van de doelgroep.

 

We keken ook naar de website van Hofhouse, die veel bezoekers trekt maar niet het gewenste aantal reserveringen en boekingen oplevert. De oorzaak hiervan analyseerden we en we keken naar manieren om de conversie te verhogen. Het zoekwoordenonderzoek hielp hierbij, maar er is tevens gekeken naar de website zelf. We Boost Brands heeft aanpassingen gedaan om de website eenvoudiger en sneller te maken voor de gebruiker. Dit leidt tot meer online reserveringen en boekingen.

 

Gasten op platforms lekker maken

We Boost Brands heeft de social media van Hofhouse actiever gebruikt. Dit zorgde voor een wekelijks geluid op de online platformen, waarop veel liefhebbers van hippe eetzaken te vinden zijn. Social media zetten we actief in door het posten van toffe events, het uitnodigen voor borrels en etentjes en door actuele informatie te delen.

 

Verder is het benaderen van klanten door We Boost Brands een strategie om Hofhouse op de kaart te zetten. Naam creëren bij (toekomstige) klanten die worden gezien als koning. Een nieuwsbrief is daarvoor de perfecte oplossing.

Het resultaat

Een groei van 381% in websitebezoekers in één jaar tijd

Wij zorgen voor meer!

RESULTAAT

Met diverse zoekwoordonderzoeken realiseerden we bij Hofhouse sterke campagnes voor de doelgroep. Deze campagnes hebben een groot effect gehad op de naamsbekendheid, reserveringen en boekingen. Door zoekwoordenonderzoeken kregen we een beter inzicht in de zoektermen en interesses van onze doelgroep. Als gevolg daarvan hebben we onze campagnes aangepast en verbeterd, wat resulteerde in een grotere naamsbekendheid en meer boekingen op de website. We waren in staat om de juiste doelgroep te bereiken.

 

Het actiever gebruiken van social media heeft ervoor gezorgd dat Hofhouse een betere online zichtbaarheid heeft op platformen zoals Instagram, Facebook en LinkedIn. Dit realiseerden we door het posten van toffe events, uitnodigen voor borrels en etentjes. Hierdoor is het aantal vertoningen op social media sterk toegenomen.

 

Dit resulteerde in een groei van 381% in websitebezoekers in één jaar tijd, in meer dan een miljoen weergaven per maand via Google Ads en een groei van 15% in het aantal volgers op social media. Als kers op de taart vindt er sinds het begin 2023 al iedere week een event plaats!

Meet our team

Perry Broos

Projectmanager & Senior Online Marketeer

Nick van Eeden

Google Ads Specialist
Sanne Koomans

Sanne Koomans

Content Marketeer

Maarten Sanders

Marketing Automation Specialist
Over ons - Pepijn Fierloos

Pepijn Fierloos

Online Design Specialist
Boost
Wij zorgen voor meer

Wil jij net zoals Hofhouse ook een Boost voor jouw bedrijf?

Ja, dit wil ik ook!
Communicatiebureau Roosendaal we boost brands martijn en michael