SportBit manager

Van 5 naar 15 demo aanvragen per maand door middel van diverse kanalen

Ja, dit wil ik ook!

Groei van 200%

In demo aanvragen via diverse kanalen

Groei van 130%

In conversie uit organisch verkeer

Stijging van 31%

In gebruikers sinds livegang van de nieuwe social media advertentie campagnes

SportBit: Innovatieve ledenadministratie software voor sportscholen

SportBit manager is opgericht in 2013 met een passie voor innovatie en technologie. Vanaf het begin richtte dit sportieve bedrijf zich op het bieden van een alles in één pakket voor ledenadministratie, betalingen, communicatie en tools voor het creëren van een hechte community.

De eigen werkwijze en nuchtere houding zijn kenmerken waarmee SportBit zich onderscheidt. Het team is meer dan een software programma en onderscheidt zicht door persoonlijke aandacht voor en betrokkenheid met de klanten.

De stip op de horizon

De Uitdaging

Hoe kunnen we meer demo aanvragen per maand realiseren?

UITDAGING

Een uniek product met een uitstekende werkwijze. Dat is wat SportBit manager inhoudt. De website wordt veel bezocht, maar het aantal maandelijkse demoaanvragen blijft laag. In de klantreis gaat iets mis. Meer demo aanvragen zorgen voor een hogere interesse in deze sportieve onderneming. Dat betekent meer potentiële klanten, wat resulteert tot groei van de klantenkring, een bloeiend bedrijf en nog meer succes.

Referentie

Dave Spaans en Fay Aberson

Eigenaar en marketeer SportBit manager

“Samenwerken met We Boost Brands gebeurt op een niveau waar ik als ondernemer echt wat aan heb en dat heb ik nog niet vaak meegemaakt bij het inzetten van externe bureaus. Je krijgt professioneel advies over hoe je jouw doelgroep kan bereiken. Deze mentaliteit is een vruchtbare bodem voor een langdurige en succesvolle samenwerking. Bij SportBit manager heeft dat mede geresulteerd in de groei van onze marketingresultaten en omzet.”

Ja, dit wil ik ook!
Het resultaat

Van 5 naar 15 demo aanvragen per maand door middel van diverse kanalen

Let's go!

RESULTAAT

Doelgroepen bereiken met sportieve marketing

Sportschoolhouders en andere sportstudiomanagers moeten de weg naar SportBit manager vinden. Met deze sportieve business partner zijn sportondernemers minder tijd kwijt aan saaie administratie. Een focus op de groei van de business en het bezig zijn met leden en voortgang, dat is waar je tijd voor hebt als je samenwerkt met SportBit. Om geïnteresseerden te vinden voor deze sportieve software partner, bieden wij een gecombineerde aanpak.

Google Ads, social advertising, SEO en websiteoptimalisatie zijn onderdeel van onze strategie voor SportBit manager. Onze campagnes richten we op mensen die direct op zoek zijn naar sportschoolsoftware, waardoor we de juiste mensen bereiken. Ook remarketen we websitebezoekers om de klantreis te verlengen. Dit is een heel effectieve manier om toch omzet te behalen.

 

Groeiende cijfers en duidelijke communicatie

In Google Analytics krijgen we meer inzicht in het gebruikersgedrag. Deze feedback verwerken we razendsnel, waardoor meer websitebezoekers toch overgaan tot een daadwerkelijke demoaanvraag. Met de webdevelopers van SportBit schakelen we op ieder bewust moment snel dankzij de korte communicatielijnen. Zo spelen we vlot in op online veranderingen en groeien de aanvragen bij SportBit manager gestaag.

 

Een autoriteit in de sportbranche

Een van de doelen is op SportBit manager als autoriteit in de sportbranche neer te zetten. We schrijven maandelijkse blogposts en optimaliseren content voor organische vindbaarheid in zoekmachines. SportBit wordt hierdoor online beter gevonden. Demoaanvragen vermeerderen door het gebruik van onze gecombineerde campagneaanpak. Voortaan weten potentiële klanten SportBit goed te vinden!

Meet our team

Ohry Rottier

Projectmanager & Online Marketing

Nick van Eeden

Google Ads Specialist
Boost
Wij zorgen voor meer

Wil jij net zoals SportBit manager ook een Boost voor jouw bedrijf?

Ja, dit wil ik ook!
Communicatiebureau Roosendaal we boost brands martijn en michael