Brochure downloads, contactformulieren, product sheets of concrete offerte aanvragen. Leadgeneratie is er in allerlei verschillende vormen. Leads zijn personen die jij als bedrijf graag wil bereiken. Het zijn personen die vallen in de doelgroep voor jouw bedrijf en uiteindelijk betalende klanten kunnen worden. Leadgeneratie is haast onmisbaar binnen elk bedrijf.
Maar hoe kom je nu op een relevante manier in contact bij jouw doelgroep. Hoe zorg je ervoor dat hetgeen dat je online communiceert die persoon bereikt en daarnaast zo aantrekkelijk is dat in ruil daarvoor contactgegevens worden achtergelaten. Samen met jou helpen wij je stap voor stap op weg naar meer waardevolle leads voor jouw bedrijf.
Wij helpen je graag met een krachtige online leadgeneratie aanpak. Stap voor stap met als resultaat een aanpak waarin we je vertellen hoe we samen meer leads genereren voor jouw bedrijf.
Leadgeneratie staat kort samengevat voor: Het verzamelen van contactgegevens van potentiële klanten met als doel met hen te kunnen communiceren tijdens het oriëntatie- en aankoopproces. Leadgeneratie is een veelgebruikte dienst in voornamelijk de zakelijke markt. Denk bijvoorbeeld aan het genereren van waardevolle offerte aanvragen voor de verkoopafdeling. Bij leadgeneratie ligt de focus niet meteen op het kopen van je product of dienst. Zeker bij producten met bijvoorbeeld een hoge verkoopwaarde is de bedenktijd tot een aankoop langer. Wanneer we leads gaan genereren voor jouw bedrijf is het de kunst om jouw aanbod zo relevant en waardevol mogelijk te presenteren. Juist dan is je doelgroep bereid er laagdrempelig iets voor terug te geven. Bijvoorbeeld een e-mailadres of telefoonnummer. Wij helpen je op weg naar waardevolle leads voor jouw bedrijf.
Wanneer we aan de slag gaan met online leadgeneratie volgt een intensieve samenwerking. We gaan aan de slag om jou en je bedrijf persoonlijk beter te leren kennen. Alleen door precies te weten wie je ideale klant is, hoe het verkooptraject in de praktijk verloopt en wat jullie als bedrijf uniek maakt kunnen we samen zorgen voor krachtige leadgeneratie.
Bij de start plannen we een uitgebreide kennismaking in. Na de kennismaking gaan wij aan de slag. We gaan op onderzoek uit om de online koopreis in kaart te brengen. Vervolgens koppelen we deze klantreis aan waardevolle content en campagnes. Content en campagnes die zo waardevol zijn dat jouw doelgroep bereid is er iets voor terug te geven. Namelijk zijn contactgegevens.
Hoppa! Iemand heeft een download gedaan. Je hebt nu een e-mailadres en/of telefoonnummer te pakken van een potentiële klant. Maar deze persoon zal misschien niet meteen overgaan tot aankoop. Dit kan omdat ze er nog niet klaar voor zijn of dat ze meer bedenktijd nodig hebben. De lead is daarmee niet per se niet bruikbaar. Integendeel, een goede opvolging kan er juist voor zorgen dat de aankoop uiteindelijk wel plaatsvindt. De grootste valkuil is dat de opvolging vergeten wordt in de waan van de dag. De oplossing is aan de slag gaan met (automatische) leadnurturing. Dit is het warmhouden van leads. Het warmhouden kan bijvoorbeeld door het uitsturen van automatische e-mails met waardevolle informatie. Wij helpen je stap voor stap met het gericht inzetten van leadnurturing voor jouw bedrijf.