na de eerste maand
na de eerste maand
binnen zes maanden
Dé webshop voor multiculturele haar- en beautyproducten. Dat is wat A&F Cosmetics typeert. Deze online winkel heeft een zeer ruim assortiment met producten van de mooiste merken. Van huid- en haarverzorging – voor krullend haar en andere haartypen – tot supplementen, accessoires, make-up en producten ‘for men’: je shopt het hier allemaal. Leuk als de webwinkel het enthousiasme van klanten terugziet in hun cijfers. Wij helpen daar graag bij.
Verdubbelen in omzet tegen het eind van het jaar. Dat was de wens van A&F Cosmetics. Iets waar wij als slimme marketingspecialisten enorm goed bij kunnen helpen. Het belangrijkste was het meten en optimaliseren van de conversies. Dat werd nog niet gedaan, waardoor er totaal geen inzicht was in de behaalde omzet. Toen we voor deze klant aan de slag mochten, stond er één Performance Max-campagne op Nederland en België met als biedstrategie ‘Aantal conversies optimaliseren’.
Tijd om metingen goed in te stellen voor meer duidelijkheid.
We zagen al snel dat de onlinecampagnes een stuk beter konden worden ingericht. Eerst breidden we de metingen uit in Universal Analytics, waarna we dit konden koppelen aan gegevens in Google Ads. Ook zetten we een campagne over op een doel-ROAS-biedstrategie, zodat we konden zien hoe de bestelwaarde zou groeien. Verder voerden we diverse analyses uit om voor betere segmentatie en targeting.
Sinds kort kunnen we ProduchtHero inzetten – de grootste Google Premium CSS Partner. Dankzij ons partnerschap met Producthero konden we krachtigere, goedkopere én winstgevendere Shopping-advertenties inzetten voor A&F Cosmetics.
In de eerste maand zagen we al een omzetstijging van 25%. Ook zagen we een 147% hogere bestelwaarde na de eerste maand van onze aanpassingen. In zes maanden was de omzet met 100% gestegen. Cijfers waar wij én A&F Cosmetics ontzettend blij van worden. Zo kunnen klanten voortaan de juiste producten vinden voor de verzorging van hun huid en (krullend) haar.